Da, chiar dacă este vorba de copii, de adolescenți sau de adulti. Convingerea mea este că mintea trebuie antrenată pentru a dobândi cunoștințele în această manieră – a învățării pentru viață. Școala nu reprezintă nimic altceva decât un mijloc de cuprindere a unor lucruri esențiale întregii vieți. Că este vorba de fenomene ale naturii, de matematică sau de română, de geografie, de istorie sau de limbi străine, e nevoie să fim focusați pe aplicarea lor în viață. Să luăm școala doar ca pe o testare. Nu mai mult. Cu mintea, practic, avem nevoie să lucrăm mai mult.
Mintea este asemeni unui copil – are nevoie de un program didactic, are nevoie de exercitiu zilnic, să iasă din zona de confort, să fie supusă unor reguli practice. Dacă cel mic este lăsat liber, acționând în voie fără cunoașterea vreunui motiv important de organizare, devine needucat, acționează după impulsuri, care nu sunt mereu bune. Mintea are nevoie de sprijinul pe care îl oferim copiilor. Apoi ea va ști ce este bine și ce nu este bine să facă. Simțurile, așteptările și rezultatele pe care ni le dorim de fapt nu sunt în concordanță cu ceea ce gândim.
Există câțiva pași simpli pe care e necesar să-i urmăm dacă ne dorim ca ființa noastră să fie mereu fericită:
1). Să trăim PREZENTUL! Să trăim azi, ACUM, este, uneori, o mare provocare! Mintea fuge în trecut și în viitor, își crează scenarii, dar, fără exercițiu, nu trăiește în prezent.
2). Să facem ZILNIC ceva practic pentru visul nostru. Oricare ar fi el! Să mai facem un pas spre împlinirea acelui scop.
De pildă, eu am nevoie să investesc un anumit timp în autoeducare. Sunt autodidact, astfel că am suficient de multă determinare să pot studia ceea ce mă interesează. Visul meu este să ajung mai bună decât am fost până acum, mai bună decât voi fi mâine sau peste zece ani, treizeci sau cincizeci…la cunoașterea, înțelegerea, apoi predarea, împărtășirea altor oameni ceea ce eu știu legat de limba germană. Îmi doresc să inspir oameni, să-i fac să înțeleagă că SE POATE, să îi ajut să evolueze, să se dedice 100%, să facă tot ce le stă în putere să învețe limba germană. Să cunoască faptul că nu există imposibil, nu există ,,nu pot”, să își găsească o motivație și să aplice aceste principii în orice domeniu și în orice activitate de zi cu zi.
Dorința de a învăța o anumită limbă străină se concretizează printr-o motivație puternică. În lipsa motivației ne învârtim într-un cerc, iar această inactivitate ne perturbă gândurile fără a ne da seama de asta.
Copiii au mari avantaje: au timp, nu au griji, astfel ei reușesc să cunoască limbile străine mai ușor decât adulții. Timpul majoritar este petrecut prin jocuri, iar tehnicile interactive de captare a informației nu fac decât să imprime într-un mod captivant cuvinte necunoscute înainte și să iubească cât mai mult limba pe care o studiază.
3). E bine să avem timpul organizat, să ne notăm lucrurile pe care vrem să le facem, pentru că doar așa suntem siguri de ceea ce avem nevoie pentru noi și este foarte important să avem convingerea că TOATE CELE PE CARE NI LE DORIM SUNT DEJA REALIZATE!



